Min bloggliste

tirsdag 4. juni 2013

konfirmasjon


Joda, konfirmasjonstiden kom snikende på meg i år. Hadde ikke selv en konfirmant, men to tantebarn og ei venninnes barn.
Min kjære venninne stiller opp for meg når jeg trenger det, og når hun spurte meg om jeg kunne lage bordkort til hennes datter så svarte jeg ja.

Konfirmanten selv ønsket en boks av et slag, så vi ble enige om en "koffert".
Den ble kjøpt inn hos snille Cathrine hos scrapomania.no på bestilling (i fjor en gang).
Dette prosjektet har tatt sin tid, jeg kunne sikkert ha vært ferdig før, men jeg er en "sosial scrapper" (*trenger noen å tyte med når jeg scrapper ;-) ).
Men jeg ble ferdig (så vidt) til den store dagen likevel ;-P .

Det jeg hadde størst problemer med var å finne en gyllen middelvei på hvordan esken skulle pyntes. Altså hvordan konfirmanten ønsket kofferten og hvordan jeg ønsket å pynte. Konfirmanten var med å plukket ut ark og bånd på familieminner, og mammaen plukket ut blomster og perlebånd fra samme plass. Sølvbladene fra korthobby var det Mette Marie som kom med idé om, takk for det :-) .

Man kan trygt si det ble litt styr da jeg fant ut at ark har en "utgått" dato :-O Iiiiiiiiiik! . Joda, der sitter jeg med halvparten av koffertene ferdig og så manglet jeg ca 10 ark med papirdesign sitt konfirmasjonsark "ukjente stier". Det hadde gått ut av produksjon!.
Første bestilling var på 20 esker, så jeg trodde jeg var safe. Så steg det opp til 40, men endte opp på 34 til slutt. Fikk bestillt noen ark på hobbygarasjen og noen var venner så snill å gi vekk, takk til snille Solbjørg på familieminner. Det ble kjøpt inn litt bånd både på lappestuen, panduro og scrapomania før jeg fant det "riktige" på scrapomania. Papirtapen ble kjøpt hos panduro. Rammen ble laget av spellbinders dies mener jeg på (husker desverre ikke). Og stempelet inni boksen må jeg finne ut av seinere.

Når jeg endelig var ferdig var heldigvis konfirmanten også fornøyd *Stort smile fjes!*.
Koffertene ble fyllt med henholdsvis rosa og hvite, eller blå og hvite operamints-sjokoladekuler :-)




"Endelig ferdig!" ;-)

Var en veldig flott dag og konfirmanten var nydelig (selv om hun nekter å tro på meg,,). Tusen takk for at jeg fikk hjelpe og at vi fikk komme i konfirmasjonen din vennen :-)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar